۱۳۹۹ تیر ۷, شنبه

تا روشن نشدن تکلیف اکران ترجیح می‌دهیم سینما بسته بماند

حمید ناجیان با اشاره به نبود شرایط مناسب و عدم اکران فیلم‌های خوب و موفق در گیشه تأکید کرد که اگر بازگشایی سینماها با فیلم‌های خوبی صورت نگیرد و سازمان سینمایی از فیلم‌های اکران شده حمایت نکند، سینمای ایران اکران تابستان را هم از دست می‌دهد.
تا روشن نشدن تکلیف اکران ترجیح می‌دهیم سینما بسته بماند

حمید ناجیان، مدیر روابط عمومی سینما ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سینما ایران همانند بسیاری از سینماهایی که در روز اول بازگشایی تعطیل بودند همچنان تعطیل است و دلیل اصلی این اتفاق نبود فیلم مناسب برای اکران است.
ناجیان تصریح کرد: متأسفانه اکثر تهیه‌کننده‌ها و صاحبان فیلم ترجیح می‌دهند که در این شرایط فیلمشان اکران نشود و این در حالی است که ما نیاز داریم تا بازگشایی سینماها را با فیلمی قوی و پرمخاطب آغاز کنیم. در حال حاضر فیلم‌های قدیمی زیادی هستند که پیش از عید نوروز اکران شدند اما این فیلم‌ها دیگر کشش ندارند و مخاطبی برای دیدن آن‌ها حاضر به خرید بلیت نیست.
او افزود: شروع دوباره کاری که نزدیک به چهار ماه تعطیل بوده نباید ضعیف باشد، سینما نیاز به شروعی قدرتمند دارد و شروع اکران با این فیلم‌ها شروعی بسیار ضعیف و رو به عقب است. ما در سینما ایران کارهای ضدعفونی را انجام داده‌ایم و همه شرایط فراهم است اما فیلم خوب هم لازم است تا بتوان انتظار داشت که مردم به سینما بیایند.
مدیر روابط عمومی سینما ایران اظهار داشت: ما حتی با بازگشایی سینماها در شرایط حاضر با همین فیلم‌های قدیمی مشکلی نداریم اما کسی حاضر به خرید بلیت نیست. طبیعی است که وقتی بلیتی فروخته نشود سینما تعطیل باشد. به نظر من متولی اصلی فرهنگ و هنر که وزارت ارشاد و سازمان سینمایی است باید از سینماها و فیلم‌هایی که اکران می‌شوند به شکل‌های مختلف حمایت کند تا بتوانیم به اکران در تابستان امیدوار باشیم. اگر این شرایط ادامه‌دار باشد قطعاً اکران تابستان را از دست می‌دهیم و این از دست دادن برای ما بسیار گران تمام می‌شود و شاید مدت‌ها زمان ببرد تا سینما بتواند دوباره سر پا بایستد و فعالیت خود را ادامه دهد.است، سینماهای ایران از امروز یکم تیرماه پس از 4 ماه تعطیلی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرده و چند روز پیش دو فیلم مهم «شنای پروانه» و «خوب بد جلف 2» که برای اکران نوروز در نظر گرفته شده بودند از اکران انصراف داده و در حال حاضر سینماها با چند فیلم قدیمی مثل «جهان با من برقص» اکران خود را آغاز کرده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گلایه محسن تنابنده از گرانی اجاره ها

محسن تنابنده، بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون که همه او را با ایفای نقش نقی معمولی در سریال «پایتخت» می‎شناسند، تصویر جالبی را در اینستاگر...