۱۳۹۸ بهمن ۳۰, چهارشنبه

گلایه عضو شورای شهر از نحوه هزینه کرد کتابخانه‌های عمومی

نتیجه تصویری برای گلایه عضو شورای شهر از نحوه هزینه کرد کتابخانه‌های عمومیرئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران از نحوه هزینه کرد بودجه کتابخانه‌های عمومی شهر که تحت نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند، گلایه کرد.
 زهرا صدر اعظم نوری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران افزود: بر اساس ماده 6 قانون تاسیس کتابخانه‌های عمومی کشور، می‌بایست کتابخانه‌ها نیم درصد از درآمدهای مستمر نقدی محقق شده شهرداری را کسب و صرف نگهداری کتابخانه‌های عمومی کنند.
وی با بیان اینکه حدود 35 کتابخانه فعال در تهران داریم که تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند، ادامه داد: طی سنوات گذشته نیز شهرداری تهران حدود 1000 کتابخانه عمومی دایر کرده است و سالانه نیز اعتبارات قابل توجهی علاوه بر آن سهم نیم درصد به کتابخانه‌ها می‌دهد.
صدراعظم نوری گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته نهاد کتابخانه‌های عمومی به دلیل اختلاف در نحوه محاسبه و هزینه کرد بیشتر از حساب متمرکز شهرداری برداشت کرده و این موارد طی سال‌های مختلف جمعا بالغ بر 200 میلیارد تومان پیش بینی می‌شود و متاسفانه عمدتا صرف مواردی دیگر و یا شهرهای غیر از تهران می‌شود و حتی گزارش شفافی نیز از چگونگی هزینه کرد این نیم درصد ارائه نشده است.
وی تأکید کرد: به همین دلیل از شهرداری تهران، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و … می‌خواهم که در مورد این ناهماهنگی‌ها ورود کرده و در راستای احقاق حقوق شهروندان به این مسئله ورود کنند.​

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گلایه محسن تنابنده از گرانی اجاره ها

محسن تنابنده، بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون که همه او را با ایفای نقش نقی معمولی در سریال «پایتخت» می‎شناسند، تصویر جالبی را در اینستاگر...