۱۳۹۹ فروردین ۱۷, یکشنبه

تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرش گنجی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرش گنجی، مترجم و منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در تاریخ ۲۵ خردادماه در شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. آقای گنجی در تاریخ ۱ دی ماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد و در تاریخ ۲۹ دی ماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کانون نویسندگان ایران، بنابر ابلاغیه‌ای که اخیرا به دست آرش گنجی رسیده است جلسه دادگاه وی در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار خواهد شد.
حقوق بشر در ایران | آرش گنجی, فعال ادبی و از اعضای کانون نویسندگان ...
بر اساس این گزارش اتهامات مطروحه علیه این عضو کانون نویسندگان ایران “عضویت و همکاری با گروهک ضد نظام”، “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده است.
آرش گنجی، مترجم و منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران صبح روز یکشنبه ۱ دی ماه ۱۳۹۸ در پی مراجعه نیروهای ماموران امنیتی به خانه‌اش بازداشت و به یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید و نهایتا مدتی از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شده بود.
ماموران در زمان بازداشت اقدام به تفتیش منزل وی کرده و برخی از وسایل و مدارک شخصی او را نیز ضبط کرده و با خود بردند.
آقای گنجی روز یکشنبه ۲۹ دی ماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.
او کتاب‌هایی از جمله «مبارزه بر سر شیوه تفکر در جنبش طبقه کارگر» و «غروب خدایان بر فراز نظم نوین جهانی» را ترجمه کرده است.
کانون نویسندگان ایران یک نهاد غیردولتی متشکل از نویسندگان، مترجمان، ویراستاران و بخشی از انجمن جهانی قلم است، این کانون در سال ۱۳۴۷ رسما با هدف تشکل یابی صنفی نویسندگان و مبارزه با سانسور اعلام موجودیت کرد، کانون نویسندگان و اعضای آن از ابتدای تشکیل و به ویژه طی دهه های ۶۰ و ۷۰ با درجات مختلف سرکوب، از سانسور و تعقیب قضایی گرفته تا قتل روبرو بوده‌اند. محمدجعفر پوینده و محمد مختاری از از جمله اعضای کانون نویسندگان بوده‌اند که در جریان قتل‌های زنجیره‌ای توسط وزارت اطلاعات به قتل رسیدند.
محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، دو روشنفکر سرشناس و از اعضای کانون نویسندگان ایران، در دهه ٧٠ بودند که به دست وزارت اطلاعات در پروژه‌ی قتل‌های زنجیره‌ای کشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گلایه محسن تنابنده از گرانی اجاره ها

محسن تنابنده، بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون که همه او را با ایفای نقش نقی معمولی در سریال «پایتخت» می‎شناسند، تصویر جالبی را در اینستاگر...