۱۳۹۸ دی ۱۰, سه‌شنبه

امیدوار بودم واقعاً جشنواره را تحریم کنند!/ در صف‌های شلوغ منتظر می‌مانیم نوبت به ما برسد

منتقد سینما اعتقاد دارد که برخی انصراف دادند و جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند که نه منتقد سینما بودند و نه هیچکس آنان را می‌شناخت؛ حتی کارت جشنواره را هم نداشتند. این‌ حرف‌ها شوخی و جک است؛ البته بد نیست قبل از جشنواره کمی طنز هم داشته باشیم.

انصراف و تحریم دو واژه‌ای است که پیش از شروع جشنواره‌های فجر به میان آمدند و تبلیغات مسمومی را ایجاد کردند اما به هیچ‌جایی نرسیدند؛ چون حرکت فجر انقلاب اسلامی در فرهنگ و هنر ریشه‌هایی محکم و استوار دارد که با تک صدایی نارسا نمی‌تواند تبدیل به هجمه‌ای رسا شود. البته که عمده انصراف‌دهندگان و تحریم‌کنندگان آمدند و در سینمای هنرمندان و سینمای رسانه‌ها عکس یادگاری می‌گیرند و در نشست خبری هم حاضر می‌شوند. همان اعتقاد و نظری که سعید مستغاثی منتقد سینما هم دارد که در مورد تحریم جشنواره توسط عده‌ای به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،‌ گفت:  این‌ حرف‌ها شوخی و جک است؛ جشنواره فجر که خود ما هم انتقادات زیادی به آن داریم، جشنواره‌ای است که باید برگزار شود و می‌شود؛ این جشنواره در طول این 38 سال همواره برگزار شده و اینکه عده‌ای بیایند و بگویند که ما نمی‌آییم تأثیرگذار نیست.
وی افزود: کسانی را می‌بینیم که فیلم نداشتند اما از جشنواره انصراف دادند؛ مثلاً کسی که 27-28 سال فیلمی نساخته و بیاید جشنواره را تحریم کند چه معنی دارد؟ یا مثلاً کسی که خارج از کشور است و ربطی ندارد جشنواره را تحریم می‌کند! این موضوع مانند آن است که من هیچ تخصصی در پزشکی ندارم و بیایم سمینار پزشکی را تحریم کنم؛ واقعاً جک است! حتی کسانی را داریم که اصلاً کارت برایشان صادر نشده بود و می‌گفتند ما منتقد سینماییم در حالی که هیچکس آنان را نمی‌شناخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گلایه محسن تنابنده از گرانی اجاره ها

محسن تنابنده، بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون که همه او را با ایفای نقش نقی معمولی در سریال «پایتخت» می‎شناسند، تصویر جالبی را در اینستاگر...